Lerøy Midt AS er et helintegrert selskap som dekker hele verdikjeden fra rogn til ferdig produkt med produksjon i Møre og Trøndelag. Hovedkontor på Hitra i nytt slakte- og foredlingsanlegg på Jøsnøya fra 2018 og avdelingskontor i Kristiansund. Lerøy Midt AS har 55 matfiskkonsesjoner, stamfisk- og rognproduksjon, settefiskproduksjon, slakteri og foredling i Midt-Norge. Vi er i dag ca. 600 ansatte i de forskjellige avdelingene og omsetter årlig for ca. 4 milliarder.  

Lerøy Midt AS er datterselskap av det børsnoterte sjømatkonsernet Lerøy Seafood Group ASA. Konsernet hadde i 2019 en omsetning på 20,4 milliarder og har mer enn 4700 ansatte nasjonalt og internasjonalt. Lerøy Seafood Group ASA er ett av verdens ledende sjømatkonsern med hovedkontor i Bergen.

Innkjøpsleder

Vil du jobbe i fremtidens næring? Kjenner du deg igjen i verdiene Åpen, ærlig, ansvarlig og skapende? Vi søker deg som ønsker å være en del av et ledende fagmiljø, til spennende stilling som Innkjøpsleder i Lerøy Midt. Stillingen vil ha en sentral funksjon i selskapet og er forventet å utarbeide og ivareta selskapets overordnede innkjøpsstrategier. Stillingen rapporterer til økonomisjef.

Ansvarsområdet vil innebære:

  • Ansvarlig for selskapets innkjøp og identifisering av forbedringsområder

  • Ansvarlig for å utarbeide kostnadsbesparende mål for selskapet knyttet til innkjøp og oppnåelse av disse

  • Ansvarlig for forvaltning av leverandøravtaler internt i selskapet

  • Delta aktivt i felles innkjøpsinitiativ mellom selskapene for å oppnå synergier sammen med innkjøp sentralt i LSG.

  • Ansvarlig for å gjennomføre strategiske innkjøpsprosesser eller delegere slikt ansvar

  • Bistå selskapets bestillere med kompetanse / kurs / støtte

  • Være faglig oppdatert

  • Delta i innkjøpsfaglige samlinger med innkjøpslederne i LSG

 

Vi søker etter en person med følgende ferdigheter og kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning (relevant arbeidserfaring kan evt. kompensere for dette)

  • Bransjeerfaring og god teknisk forståelse er ønskelig

  • Erfaring fra innkjøpsprosesser, forhandlinger og kontraktsetablering  

  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

  • Fremoverlent med god økonomisk forståelse og analytiske evner

  • Tillitsskapende, god evne til å kommunisere

  • Høy gjennomføringsevne med en systematisk tilnærming til arbeidsoppgavene

  • Evne til å jobbe strukturert og målrettet, selvstendig og i team

  • Beherske norsk som arbeidsspråk, både muntlig og skriftlig 
     

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i et ledende havbruksselskap

  • Konkurransedyktige betingelser

  • Et arbeidsmiljø preget av hyggelige, engasjerte og dyktige kollegaer med tverrfaglig kompetanse

 

Arbeidssted vil være i Kristiansund eller Jøsnøya, men reiseaktivitet må påregnes med tanke på produksjonens geografiske lokalisering. 

For nærmere informasjon om stillingen, ta kontakt med økonomisjef Arne Joar Sundet på telefon: 90170875 eller e-post: Arne.Joar.Sundet@leroymidt.no

Kun søknader som registreres elektronisk via vårt søknadsskjema vil bli vurdert

 
 
 
 

Om stillingen

Arbeidsgiver: Lerøy Midt AS
Bedriftens hjemmeside: www.leroy.no
Arbeidssted: Hitra eller Kristiansund
Varighet: Heltid
Sektor: Privat

Søknadsfrist: 2. februar 2023